Pen yang Ditelan 25 Tahun Lalu Masih Berfungsi Selepas Dikeluarkan


Mata Upadate -

Pen yang Ditelan 25 Tahun Lalu Masih Berfungsi Selepas Dikeluarkan

Kita mungkin pernah kehilangan pen dan menjumpainya dibawah sofa, tetapi seorang wanita  kehilangan pen untuk 25 tahun - selepas dia menelannya dalam kemalangan.
Kejutan terjadi apabila seorang wanita berusia 76-tahun-menemui doktor apabila mengalami penurunan berat badan dan cirit-birit. Suatu penyiasatan segera mendedahkan kawasan usus besar wanita itu telah menjadi radang, yang menyebabkan sakit perut.
Doktor di Devon Royal & Exeter Hospital Yayasan Amanah kemudian mengambil imbasan CT abdomen di mana mereka kagum apabila melihat 'objek linear' yang kelihatan seperti pen.
Apabila dipersoalkan, pesakit masih ingat bahawa 25 tahun yang lalu dia telah menggunakan pen untuk mencucuk tonsil dan melihat melalui cermin. Bagaimanapun, dia kemudian jatuh ke hadapan dan tertelan pen.

Pasukan perubatan beliau memutuskan bahawa mereka harus membuang pen kerana terdapat risiko yang kecil namun boleh dilakukan melalui tebukkan kecil dilapisan perut. Apabila dikeluarkan, menakjubkan, pen itu masih boleh digunakan..


Aduhh kes pelik ni. Macammana la masa dia tertelan pen tu dia boleh buat derk ja ek??? Lek ja biar macam tu. Plus boleh plak kan tertelan pen kemain panjang. baiklah teman ... itulah postingan saya tentang Pen yang Ditelan 25 Tahun Lalu Masih Berfungsi Selepas Dikeluarkan semoga teman sekalian terpuaskan dan jangan lupa untuk cari lagi untuk postingan yang serupa di sebelah kiri ^_^ tetap jaga Mata untuk selalu Update ^_^