2 Alternatif Terbaik Gantikan Shoutmix


Mata Upadate -

2 Alternatif Terbaik Gantikan Shoutmix

Surely before this ramai yang menggunakan perkhidmatan Shoutmix untuk kotak pesanan di blog atau website masing masing. Dan bermula 1 Januari 2012 yang lalu, kita dah sedia maklum tentang tamatnya khidmat shoutmix free dan mereka hanya menawarkan pakej premium atau berbayar . Pastinya ini satu “bebanan” terutama kepada mereka yang hanya berblogging untuk tujuan peribadi dan bukan mencari keuntungan. Pastinya nak yang free saja.

Hari ini aku nak bagi 2 alternatif terbaik untuk menggantikan khidmat free shoutbox dari Shoutmix. Mungkin ramai yang prefer Cbox tapi aku tak masukkan Cbox sebab macam tak berapa nak berkenan la. Agak menyusahkan sikit. Setiap kali nak tinggalkan pesan kena isi semua maklumat diri. Tak ke itu menyusahkan readers kita yang datang ?

Kini anda boleh menggunakan khidmat shoutbox FREE dari :

image

busuk.org , satu laman ping terkenal di Malaysia menawarkan widget shoutbox secara percuma dan mudah untuk digunakan. Apa ciri ciri menarik shoutbox dari busuk.org ini?

  • Real-time chat - Maknanya anda tak perlu lagi nak refresh shoutbox anda setiap kali nak tengok mesej baru
  • Custom smilies - Kami menyediakan hampir 100 bentuk emoticon smilies untuk anda. Bukan itu saja, anda juga boleh menggunakan smiley anda sendiri dan boleh pilih sama ada ingin menggunakan bersama smilies kami ataupun menggunakan smilies anda sahaja.
  • Customizable - Anda juga boleh customize color shoutbox anda mengikut color yang anda sukai atau bersesuaian dengan laman web anda
  • Word filter - Tak suka dengan sesuatu perkataan? Anda boleh filter perkataan tersebut dan menggantikannya dengan perkataan yang lain.
  • Ban system - Anda boleh menggunakan ban system kami untuk menghalang sesiapa sahaja daripada menggunakan shoutbox anda
  • Online user counter - Memaparkan bilangan user online yang sedang menggunakan shoutbox anda
  • FREE! - Dan yang paling penting sekali, shoutbox yang kami sediakan ini adalah percuma! (SUMBER)
  • FUNGSI TAMBAHAN

  • Ban URL - Menghalang sebarang laman web atau email yang tidak diingini dihantar ke shoutbox anda.
  • Scrollbar Color - Menukar warna pada scrollbar shoutbox anda.
  • Website Locking - Membenarkan shoutbox anda hanya boleh di access melalui laman web anda sahaja.
  • KLIK UNTUK DAFTAR SHOUT BUSUK.ORG


    ALTERNATIF 2

    image

    Anda juga boleh menggunakan shoutbox FREE yang disediakan oleh  (sama macam yang aku sedang gunakan sekarang ) iaitu FIBOX. Fibox memudahkan anda untuk meninggalkan komen kerana ia disertakan dengan button login via facebook. Jadi anda hanya perlu tekan pada simbol fb dan anda akan terus login menggunakan facebook profile anda. Sangat mudah dan cepat tanpa perlu menaip nama dan link blog anda lagi .

    image

    Fibox juga dilengkapi dengan SMILEY yang mudah digunakan . Cuma tekan sahaja.

    image

    KLIK UNTUK DAFTAR FIBOX

    **LIKE FACEBOOK PAGE FIBOX


    Kalau dari pandangan aku, aku lebih prefer Fibox sebab ia sangat mudah digunakan. Terpulang kepada individu mana yang mereka suka kan? Harap membantu kepada anda yang memerlukan. Sekian

    baiklah teman ... itulah postingan saya tentang 2 Alternatif Terbaik Gantikan Shoutmix semoga teman sekalian terpuaskan dan jangan lupa untuk cari lagi untuk postingan yang serupa di sebelah kiri ^_^ tetap jaga Mata untuk selalu Update ^_^